top of page
  • תמונת הסופר/תבר לוי

דירה חדשה מקבלן יתרונות וחסרונות

העולם מתחלק ל-2. האנשים שאוהבים את ריח הניילונים ברכב חדש (כולל אלו המשאירים את הניילון ויזיעו וידבקו אליו אבל ימותו לפני שיורידו את הניילון) ואלו הדוגלים במיחזור. זה נכון גם לעולם הנדל"ן- דירות חדשות מהקבלן ודירות יד שניה. אם אתם מהסוג הראשון זה המקום לדבר על חסרונות ויתרונות של קניית נכס מהניילונים. אחר-כך אתם תחליטו.


יתרונות ברכישת דירה חדשה מקבלן.

בגלל שאנחנו אנשים חיוביים סך הכל, נתחיל מהטוב. היתרונות:


נכס שמתאים במיוחד בשבילך. כמעט - האפשרות להתאים פה את הכפפה ליד היא גמישה יותר. קיימת לכם האפשרות לבחור את הדירה המתאימה לכם על בסיס האופציות שהקבלן מציע כמו- קומה, נוף, גודל מרפסת, האפשרות להטמיע שינויים מעבר למפרט הקבוע, לשנות את המטבח, לעצב עד רמת הקירות בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם. זה מוביל אותנו ליתרון השני.


ההרגשה של חדש. אין כמו משהו חדש, ראשוני ויפה שאף אחד עוד לא השתמש בו כדי לרגש ולשמח. נכון, זה יותר רגשי, ולא כמו רכב שבו כל יד מורידה מהערך , ובכל זאת - דירה מקבלן היא טאבולה ראסה. כל מה שיקרה לכם בה יקרה בה בפעם הראשונה. אין תחושה שנכנסתם לבית השייך למישהו אחר, אין אנרגיות של דיירים קודמים, שאריות של חיים שהיו בה לפניכם וצריך לטשטש. הכל חדש חדש ומנצנץ.

איכות ותקנים- כמעט מכל בחינה, לא ניתן להשוות את הסטנדרט של ימינו לסטנדרט בעבר, מה שלמעשה מבטיח לכם דירה בטיחותית יותר, תקנית יותר ועמידה יותר. מערכות החשמל, הצנרת שהתחלפה מברזל מחליד לפלסטיק עמיד, חומרי בידוד, כל אלו יבטיחו לכם מערכות שיחזיקו זמן רב יותר ובלאי איטי. מעבר לזאת במשך שנה אתם מוגנים באחריות קבלן לתיקון ליקויים ותקלות העלולות לבצבץ לאחר האכלוס.

בשכונה חדשה גם התשתיות מסביב חדשות כגון: מערכות ביוב וחשמל, דרכים, מבני ציבור ועוד. מה שהופך בהמשך את הסביבה לנוחה יותר למגורים.

ועכשיו חסרונות- כי אין אור בלי חושך


אתם תבחינו כי חלק ניכר מהחסרונות למעשה נגזרים מתוך היתרונות שזה עתה קראתם.

NO. 1 - דיברנו על כך שדירה חדשה תוכלו להתאים כאוות נפשכם (כמעט, אמרנו כמעט) לרצונות והחשקים שלכם. אך יש לזה תג מחיר וכל שינוי כזה נוגס לכם מהתקציב. האינטרס של הקבלנים הוא לבנות כמה שיותר סטנדרטי, קבוע וזול, וכל שינוי כזה יעלה לכם, בדרך כלל הרבה יותר ממה שעולה השינוי כאשר אתם עושים אותו בעצמכם. מצד שני אף אחד לא באמת מוכן לחכות שנתיים שלוש למפתח (במקרה הטוב) ואז להיכנס ולהתחיל לשפץ ולערוך שינויים בדירה חדשה. מה עושים? או שמשלמים, או שמתפשרים.


אחת הדוגמאות הבולטות בנושא הזה היא נושא המטבח. בפגישה ראשונית עם הקבלן הוא יציג לכם מטבח "איכותי" מטעמו. אם תרצו לוותר עליו ולשים בדירה את המטבח שלכם, מהחברה שאתם בחרתם, תוכלו לקבל זיכוי על המטבח של הקבלן. אבל הזיכוי הוא רק על סכום של 3000 ₪ בלבד או סכום נמוך דומה. פחות מרבע מהעלות של המטבח עצמו, והרבה פחות מעלות המטבח שתרצו לשים בעצמכם.


הוצאות נלוות- ישנם דברים רבים שתצטרכו להוסיף בביתכם המנוילן כגון מזגנים בחלק מהחדרים (תלוי במפרט של הקבלן), גינה וטיפוח נוף על כל המשתמע מכך, תריסים, תשתית לווילונות, ועוד.

מבט לעתיד, אבל מה עם ההווה - במקרים רבים, בשכונות חדשות, הסביבה עצמה עדיין אינה מפותחת ברמת התשתיות, בתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים, מרכז קניות מסודר, תאורת רחוב, מדרכות וכן הלאה. יתרה מכך, הרבה פעמים הבניין שלכם הושלם אבל השכונה מסביב עדיין אתר בנייה. עבור משפחה עם ילדים, אלו לא תנאים ראויים למגורים כלל.

מדד וחברים אחרים - מחיר הדירה צמוד למדד תשומות הבניה, משמעות הדבר- אי ודאות בנוגע למחיר הסופי של הנכס.


עדיף שכן קרוב מאח רחוק- תלוי איזה שכן.. כשאתם קונים דירה בבניין קיים, אתם יכולים להתרשם בזמן התהליך מהאוכלוסיה שגרה בבניין. זה יכול להשפיע על ההחלטה שלכם. אבל בכל מה שקשור לאנשים אותם תפגשו על בסיס יומיומי בבניין מקבלן, יכולות להיות לכם הפתעות נעימות או פחות. אל השכנים שלכם תוכלו להתוודע סופית רק עם כניסתם לדירה ואם מדובר בבניין קומות, רק בתום אכלוסו, הרבה אחרי שהתחייבתם לרכוש את הנכס.



לסיכום

יש שיקולים רבים בעד ונגד קניית דירה מקבלן, חלקם רגשיים, חלקם נתונים יבשים וחלקם לא ניתנים לחיזוי.

חשוב מאד שתכירו את הדברים, ותדעו על מה חשוב להסתכל לפני שאתם מקבלים החלטות.


119 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page